Handels og leveringsbetingelser
Handels og leveringsbetingelser
Generelt
Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. mail. Du bedes kontrollere, at ordrebekræftelsen stemmer overens med din bestilling samt, at din adresse er korrekt. Har du valgt afhentning i en My Home butik, bedes du kontrollere, at den rette butik er angivet på ordrebekræftelsen.
Vi ekspederer din ordre hurtigst muligt.
My Home online butik er godkendt af PBS, det er derfor uden risiko for dig at betale online.
Priser
Alle priser er i danske kroner og er inkl. 25% moms.
Priserne er ekskl. fragt. Vi leverer kun indenfor danske grænser, ekskl. Grønland og Færøerne.
Prisgaranti
Hos My Home Møbler giver vi 14 dags prisgaranti. Prisgarantien er gældende hvis vi annoncerer varen billigere indenfor 14 dage fra fakturadato. Det er et krav at der er tale om præcis samme vare (varenummer), og at man henvender sig til os enten pr. mail eller direkte i en af vores butikker. Henvendelse skal ske indenfor de 14 dage, og man skal kunne dokumentere nedsættelsen. En eventuelt udbetaling af differencen, får man udbetalt på et gavekort. Prisgaranti omfatter ikke udstillingsmodeller, kø tilbud, dags tilbud, time tilbud samt sæsonvarer herunder havemøbler, julevarer m.v. samt serviceydelser såsom leveringsydelser.
Betaling
Ved køb i vores netbutik kan der betales med danske og udenlandske kreditkort.
Vigtige informationer vedr. betaling med VisaElectron, Maestro, MasterCard og MasterCard Direct eller lignende:
Når du betaler med VisaElectron, Maestro, MasterCard og MasterCard Direct eller lignende, reserveres pengene på dit kort. Pengene hæves ikke på dit kort, før varen afsendes fra vores lager. Først når varen sendes, trækkes pengene på dit kort. Vi tager ikke kortgebyrer.
Såfremt du vælger at annullere din ordre inden vi sender varen, skal reserveringen af pengene frigives af dit pengeinstitut. Din annullering skal sendes til info@mhls.dk og du modtager herefter en annulleringsbekræftelse fra os. Du skal selv kontakte dit pengeinstitut, da MyHome ikke har nogen indflydelse på reserveringen af dine penge.
Levering ved køb i netbutikken:
Du kan vælge afhentning i en My Home butik. Ved afgivelse af ordren, vælger du den My Home butik, der er nærmest dig. Du vil modtage en mail, når ordren er klar til afhentning. Der vil ikke være noget fragtgebyr. Lagervarer bestilt senest søndag kl. 23.59 kan normalvis afhentes ugen efter. (Der kan være undtagelser i forbindelse med helligdage, der kan forekomme afvigelser i leveringsugen i forhold til den oplyste uge på ordrebekræftelse som du har modtaget).
LEVERINGER
Du kan også vælge mellem 3 slags leveringer.
KANTSTENSLEVERING
Levering sker ved kantstenen eller, hvor bilen nemt kan holde ved boligen.
Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv har ansvaret for at få møblerne ind i boligen, uden chaufførens hjælp.
PRIS: 349,- KR.
LEVERING I FØRSTE RUM MED 1 MAND
Levering foregår med en mand i bilen, der hjælper dig med, at bære varerne til første fremkommelige rum i din bolig. Det er My Home og vognmanden uvedkommende, hvis varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis gennem døre uden af og demontering af enhver art.
Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdesmiljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres og dette noteres på fragtbrevet, inden han forlader boligen.
PRIS: 649,- KR.
LEVERING MED 2 MÆND
Levering foregår med to mænd i bilen, der bærer varerne hen til det sted i boligen du ønsker, såfremt det er let fremkommeligt i boligen. Det er My Home og vognmanden uvedkommende, hvis varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis, gennem døre uden af og demontering af enhver art.
Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdesmiljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres og dette noteres på fragtbrevet inden han forlader boligen. Når chaufføren står for at få møblerne ind i det rum de skal bruges. Så er man som kunde også uden ansvar, hvis der skulle vise sig håndteringsskader man ikke har fået noteret på fragtbrevet når møblerne umiddelbart efter pakkes ud. Leveringen vil ske mandag, onsdag eller fredag på fyn/Jylland.
PRIS: 949,- KR.
INFORMATIONER VEDR. ALLE LEVERINGSTYPER
KONTROL AF MØBLER
Det er vigtigt at du gennemgår møblerne ved modtagelsen, og sikrer at der ikke er skader og stødmærker på emballagen. Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek området på møblet grundigt for skader sammen med chaufføren.
Få chaufføren til at notere evt. skader på din kvittering, samt på chaufførens fragtbrev. Så finder My Home og chaufføren en løsning på dette.
Når der kvitteres for modtagelsen accepteres samtidigt, at varen er i rette stand, og der kan ikke efterfølgende reklameres over transport og håndteringsskader. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen inden, hvis der er tvivl om dette.
LEVERINGSTIDSPUNKT
Chaufføren ringer ca. 30 min. før ankomst på den aftalte leverings- dato og tidsrum, som fremgår af din ordre bekræftelse.
Det er på dit eget ansvar, at møblerne kan komme ind i dit hjem. (f.eks. en meget stor sofa).
LEVERING TIL IKKE-BROFASTE ØER (Gælder ikke Bornholm)
My Home kan desværre ikke levere møbler til ikke-brofaste øer ”undtagen Bornholm”. Levering vil i disse tilfælde ske til nærmeste havn på fastlandet.
AFHENTNING
Det er vigtigt, at du ved afhentning af varer fra butikken kontrollerer, at emballagen og varen er intakt. Når varen medbringes accepteres samtidigt, at varen er i rette stand, og der kan ikke efterfølgende reklameres over transport og håndteringsskader. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen, inden du forlader butikken.
AFBESTILLING
Ønsker du at afbestille en ordre bestilt i netbutikken, skal du kontakte My Home hurtigst muligt og helst samme dag som bestillingen er afgivet. Afbestilling foregår ved at sende en mail til My Home på info@mhls.dk med emnet ”Afbestilling”. I mailen bedes du oplyse ordrenummer.
SPECIALBESTILLINGER KAN IKKE AFBESTILLES.
RETURRET
Ved køb i netbutikken:
Fortryder du købet i vores netbutik, har du 14 dages bytte- og returret.
Du kan bytte eller returnere varen i alle vores butikker eller ved at sende varen retur til vores hovedlager.
Vælger du at sende retur til hovedlageret, bedes du kontakte My Home inden på email, så du kan få oplyst returnummer. Varen skal være i original ubrudt emballage ved returnering. Du skal selv afholde omkostninger i forbindelse med returnering af dine varer.
REKLAMATION
Købeloven gælder for alle reklamationer, der måtte være.
I tilfælde af der skulle være en reklamation på ens varer, så skal man hurtigst muligt oprette en reklamation via vores hjemmesidehttps://www.myhomemøbler.dk/produktreklamation/
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, dårlig vedligehold, eller uautoriserede indgreb. Når man pakker møbler ud, så er det også meget vigtigt at man undgår at bruge skarpe genstande. Snitskader på møbler er ikke dækket af reklamationsretten.
Da My Home leverer møbler fremstillet af naturprodukter (træ, læder osv.) kan der forekomme farve- og nuanceforskelle. Mindre knaster, farveforskelle, stærke og svage årringe i træet samt vækstmærker i læder er tegn på ægthed og betragtes ikke som mangler. Man kan få mere information om vores produkter, materialer og vedligeholdelse, i pjecerne på vores hjemmesidehttps://www.myhomemøbler.dk/vedligeholdelse-af-moebler/
Vores produkter er beregnet til privat brug. Købes produkterne til offentlig eller erhvervsmæssig brug, vil købet ikke være omfattet af reklamationsretten.
Offentlig og erhvervsmæssig brug, omfatter alt som ikke er almindelig privat brug. Herunder brug i eksempelvis forsamlingshuse, fælleshuse,plejehjem, institutioner, kantiner, sommerhuse som bruges til udlejning m.v.
Forbehold
My Home tager forbehold for tastefejl, prisændringer, leveringssvigt, tekniske fejl og udsolgte varer.
PERSONDATAPOLITIK
Læs vores Persondatapolitik her
Ønsker du at handle i en fysisk butik
Ønsker du at handle i en af vores mange butikker, kan du læse handels og leveringsbetingelserne HER.